ADMINISTRACJA
Cel studiów: Studia podyplomowe z administracji mają na celu poszerzenie wiedzy niezbędnej dla pracownika administracji publicznej poprzez wzbogacenie i uaktualnienie wiedzy słuchaczy o problematykę prawną, głównie o umiejętność posługiwania się podstawowymi instrumentami prawnymi. Absolwent zdobędzie wiedzę dotyczącą wszelkich aspektów związanych z administracją, a także zapozna się z treścią odpowiednich aktów prawnych. Dzięki tym studiom podnosi on swoje kwalifikacje zawodowe i uzyskuje kompetencje wymagane prawem obowiązującym.
Zagadnienia objęte programem nauczania:
- Standardy europejskie w administracji.
- Prawo i ustrój samorządu terytorialnego.
- Status pracownika samorządowego.
- Procedura administracyjna.
- System nadzoru i kontroli finansów publicznych.
- System ochrony danych osobowych w Rzeczpospolitej Polskiej.
- Propedeutyka prawa cywilnego.
- Prawa stanu i rejestry praw stanu.
- System i procedura sądowo-administracyjna.
- System zamówień publicznych.
- Polityka społeczna.
- Seminarium dyplomowe.
Adresaci studiów: Słuchaczami studiów podyplomowych mogą być osoby posiadające dyplom ukończenia studiów pierwszego lub drugiego stopnia (licencjat, inżynier, magister).
Liczba godzin: 206
Czas trwania studiów: 2 semestry