ADMINISTRACJA

Cel studiów: Studia podyplomowe z administracji mają na celu poszerzenie wiedzy niezbędnej dla pracownika administracji publicznej poprzez wzbogacenie i uaktualnienie wiedzy słuchaczy o problematykę prawną, głównie o umiejętność posługiwania się podstawowymi instrumentami prawnymi. Absolwent zdobędzie wiedzę dotyczącą wszelkich aspektów związanych z administracją, a także zapozna się z treścią odpowiednich aktów prawnych. Dzięki tym studiom podnosi on swoje kwalifikacje zawodowe i uzyskuje kompetencje wymagane prawem obowiązującym.

 

Zagadnienia objęte programem nauczania:

  1. Standardy europejskie w administracji.
  2. Prawo i ustrój samorządu terytorialnego.
  3. Status pracownika samorządowego.
  4. Procedura administracyjna.
  5. System nadzoru i kontroli finansów publicznych.
  6. System ochrony danych osobowych w Rzeczpospolitej Polskiej.
  7. Propedeutyka prawa cywilnego.
  8. Prawa stanu i rejestry praw stanu.
  9. System i procedura sądowo-administracyjna.
  10. System zamówień publicznych.
  11. Polityka społeczna.
  12. Seminarium dyplomowe.

Adresaci studiów: Słuchaczami studiów podyplomowych mogą być osoby posiadające dyplom ukończenia studiów pierwszego lub drugiego stopnia (licencjat, inżynier, magister).

 

Liczba godzin: 206

 

Czas trwania studiów: 2 semestry