ADMINISTRACJA I ZARZĄDZANIE FINANSAMI PUBLICZNYMI

Cel studiów: Studia podyplomowe z administracji i zarządzania finansami publicznymi mają na celu przygotowanie słuchaczy do podjęcia pracy w administracji i instytucjach publicznych poprzez poszerzenie ich wiedzy z dziedziny funkcjonowania administracji publicznej, w szczególności sektora finansów publicznych. Absolwent dysponuje wiadomościami teoretycznymi i praktycznymi, a także posiada umiejętność diagnozowania i analizowania procesów występujących w gospodarce finansowej zarówno Państwa, jak i samorządu terytorialnego.

 

Zagadnienia objęte programem nauczania:

  1. Prawo pracy w praktyce funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego.
  2. Analiza ekonomiczna projektów inwestycyjnych z uwzględnieniem wartości pieniądza w czasie.
  3. Procedura administracyjna.
  4. Analiza finansowa.
  5. Kapitał ludzki w administracji publicznej-zasady zarządzania i organizacji.
  6. Pojęcie i funkcje budżetu zadaniowego.
  7. Postępowanie w sprawie pozyskania dofinansowania ze źródeł europejskich.
  8. Zarządzanie ryzykiem i kontrola zarządcza.
  9. Organizacja zarządzania finansami administracji publicznej.
  10. Zarządzanie projektami.
  11. Zastosowanie systemów informatycznych w zarządzaniu.
  12. Sposoby zarządzania konfliktem w jednostkach samorządu terytorialnego.
  13. System konsultacji społecznych.
  14. Samorząd terytorialny. Zasady i organizacja.
  15. System zarządzania jakością administracji publicznej.
  16. Propedeutyka wiedzy o rachunkowości. Rachunkowość budżetowa.
  17. Seminarium dyplomowe.

Adresaci studiów: Słuchaczami studiów podyplomowych mogą być osoby posiadające dyplom ukończenia studiów pierwszego lub drugiego stopnia (licencjat, inżynier, magister).

 

Liczba godzin: 204

 

Czas trwania studiów: 2 semestry