Zarządzanie bezpieczeństwem w administracji
Studia o specjalności zarządzanie bezpieczeństwem w administracji pozwalają studentom na zdobycie wiedzy z zakresu regulacji i przepisów wykonawczych dotyczących administrowania bezpieczeństwem. Absolwent zostanie zaznajomiony z obowiązującymi aktami prawnymi oraz dokumentami wykonawczymi w zakresie zarządzania kryzysowego. Zdobędzie wiedzę dotyczącą systemów i metod zarządzania bezpieczeństwem w administracji oraz zasadami planowania kryzysowego. Absolwent będzie odznaczał się umiejętnościami w zakresie bezpieczeństwa systemów informatycznych oraz dostrzegania zagrożeń bezpieczeństwa społeczności lokalnej i ich właściwą identyfikację. Absolwent potrafi sprawnie uczestniczyć w planowaniu i realizacji zadań w zakresie ochrony i archiwizacji informacji niejawnych i danych osobowych.
Absolwent specjalności znajdzie zatrudnienie w:
- strukturach administracji zespolonej,
- instytucjach i organizacjach działających w sferze bezpieczeństwa,
- organach administracji rządowej,
- jednostkach samorządu terytorialnego,
- organach kontroli państwowej i ochrony prawa,
- sądach i trybunałach,
- organizacjach związanych z zarządzaniem i inspekcją bezpieczeństwa teleinformatycznego,
- państwowych instytucjach i jednostkach organizacyjnych zobowiązanych do ochrony i archiwizacji informacji niejawnych i danych osobowych,
- przedsiębiorstwach, jednostkach naukowych, dydaktycznych i badawczo-rozwojowych zabezpieczających informacje niejawne oraz dane osobowe.